PROJEKT A JEHO ČÁSTI
Aby byl projekt efektivní, skládá se z několika částí! Kontaktní kampaň pro veřejnost, online prostředí a kampaň pro základní a střední školy.
Kontaktní kampaň
Program kampaně, si mohou návštěvníci prohlédnou, vyzkoušet i zažít! Aktivity, které různým stylem působí na člověka a předávají mu informace o problematice elektrokoloběžek poutavou formou.
DRÁHA PRO ELEKTROKOLOBĚŽKY SIMULUJÍCÍ MĚSTSKÉ PROSTŘEDÍ

OTÁZKY A ODPOVĚDI NA PROBLEMATIKU ELEKTROKOLOBĚŽEK

PŘÍBĚHY
REÁLNÝCH DOPRAVNÍCH NEHOD

Hlavním cílem kontaktní kampaně bylo zpřístupnit široké veřejnosti informace o elektrokoloběžkách. Kampaňse zaměřila na zviditelnění tohoto tématu a na poutavou formu edukace uživatelů elektrokoloběžek o pravidlech silničního provozu, která pro ně platí.
Pomocí zajímavých aktivit kampaň seznamovala návštěvníky s legislativou a chybami jezdcůna elektrokoloběžkách, kteří způsobili dopravní nehody.
Na speciální městské dráze si mohli vyzkoušet své dovednosti na elektrokoloběžce, kde se setkali se čtyřmi druhy nerovností, které jsou součástí městského prostředí. Uživatelé tak měli možnost překonat kanály, koleje i různé druhy dlažby.
Kontaktní kampaň projektu v roce 2024 navštívila dvanáct měst na třinácti akcích. Ve dvanácti krajích ČR byla kampaň představena veřejnosti a setkala se s pozitivními ohlasy. K představení nedošlo v Moravskoslezském kraji, který v době plánované akce Dny NATO řešil následky povodní. Akce byla pořadateli zrušena a kampaň byla operativně přesunuta na Evropský týden mobility
do Liberce.
Na třinácti akcích se podařilo aktivně oslovit 10 960 osob různého věku. Aktivity kampaně byly zaměřeny jak na mladé, tak na starší uživatele i neuživatele elektrokoloběžek. Aktivity si vyzkoušely i osoby, které se s elektrokoloběžkou setkaly poprvé.
Online prostředí
Webové stránky, edukační videa, tiskové zprávy, instagramový účet, bannerová google kampaň! Projekt Bezpečně na elektrokoloběžce se snaží působit na co nejširší okruh uživatelů i v online prostředí. Zapojuje odbornou i laickou veřejnost a dostává téma elektrokoloběžek do mediálního prostoru.
Základním pilířem komunikace v online prostředí byla webová doména
www.bezpecnenaelektrokolobezce.cz, která poskytuje jak základní, tak rozšiřující informace o elektromobilitě a projektu Bezpečně na elektrokoloběžce. Od jejího vzniku ji navštívilo 22 377 uživatelů.
Mezi hlavní komunikační kanály patřila také sociální síť Instagram, kde projekt komunikoval téma elektromobility prostřednictvím profilu bezpecne_na_elektrokolobezce. Pomocí příspěvků, reels a příběhů udržoval pravidelný kontakt s uživateli. Přímá interakce probíhala i prostřednictvím zpráv, kde profil reagoval na dotazy týkající se elektrokoloběžek.
Prezentace klíčových témat probíhala také v masmédiích. Bylo vydáno 8 tiskových zpráv, které se věnují nejpalčivějším problémům a otázkám. Osm témat bylo podrobněji zpracováno v sérii edukativních videí, která uživatele seznamují s důležitostí ochranných prvků, vhodnými místy pro jízdu a nebezpečností jízdy ve dvou na jedné elektrokoloběžce.
Online komunikaci uzavírá bannerová google kampaň, která pomocí grafiky kampaně a jednoduchých sloganů vybízí k návštěvě webové domény, která veškerou online komunikaci sdružuje.
V online prostředí se projektu podařilo oslovit více než 1,6 milionu uživatelů. Způsob komunikace a jednotlivé prvky v online prostředí jsou považovány za vhodně zvolené a funkční.
Kampaň na základních a středních školách
Projekt ve své modifikaci pro Ámos Vision přináší inovativní interaktivní materiály pro obrazovky, které jsou umístěny na 482 školách po celé České republice. Cílem je vzdělávat žáky o bezpečném pohybu na elektrokoloběžce v silničním provozu i mimo něj.
Prostřednictvím video materiálů a interaktivní vědomostně postřehové hry pro dva hráče, projekt učí žáky důležitým pravidlům a zásadám bezpečnosti. Žáci se tak mohou zábavnou formou naučit, jak se bezpečně pohybovat na elektrokoloběžce a předcházet nebezpečným situacím.